Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Sjöbo logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • Information om kakor
  • Om BankID
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil

Tillgänglighetsredogörelse

Sjöbo kommuns självserviceportal

Sjöbo kommun står bakom den här självserviceportalen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Vårt mål är att du här ska hitta alla e-tjänster, digitala tjänster och blanketter som används av Sjöbo kommun, oavsett om de är skapade i eller utanför denna portal. Här beskriver vi hur självserviceportalen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

 

Hur tillgänglig är självserviceportalen?

Här finns e-tjänster, blanketter, digitala tjänster med mera som skapats såväl i som utanför portalen.

 

För e-tjänster, dokument och blanketter som skapats i portalen

  • Om användaren lägger till eller tar bort ett lägg-till-rad-rad-fält i en e-tjänst så tappas fokus för raden.
  • Pdf-dokument som skapas av systemet blir inte tillgängliga.

Åtgärd: Leverantören av självserviceportalen åtgärdar ovanstående brister allteftersom systemet utvecklas. Vid utveckling tillämpas standarden WCAG 2.1 AA och EN301549.

 

För länkade e-tjänster, digitala tjänster, appar, dokument och blanketter som skapats utanför portalen

De länkade e-tjänsterna, digitala tjänsterna och apparna kommer från flera olika system. Här kan finnas olika tillgänglighetsbrister för de olika systemen. Samma gäller för blanketter och dokument som skapats utanför portalen.

 

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av självserviceportalen?

Om du behöver innehåll från självserviceportalen som inte är tillgängligt för dig kan du meddela oss. Skicka e-post till eva-lena.nilsson@sjobo.se.

 

Rapportera brister i självserviceportalens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra självserviceportalen tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, skicka e-post till eva-lena.nilsson@sjobo.se så att vi får veta att problemet finns.

 

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.

 

Hur vi testat webbplatsen

Leverantören testar kontinuerligt självserviceportalen.

E-tjänster kan byggas på mer eller mindre tillgängliga sätt. Det innebär att även om självserviceportalen är tillgänglighetsanpassad så är det fortfarande möjligt att bygga e-tjänster med bristande tillgänglighet på plattformen. Därför gör vi kontinuerligt självskattning (intern testning) av de e-tjänster som vi skapar i systemet.

Besök oss

Sjöbo kommun
Gamla Torg
275 80 Sjöbo

Kontakta oss

kommun@sjobo.se
0416-270 00

Sjöbo logotyp